Weblap designer -=Easy Század=- Zsoldos - Xfire és egyéb a http://easy-szazad.extra.hu
Weblap designer -=Easy Század=- Zsoldos - Xfire és egyéb a http://easy-szazad.extra.hu
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Videók + Leírások
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szerver
Szerver kérdés
Ha lenne pub szerverünk látogatnád ? És milyen mod érdekelne a legjobban ?

SD mod alap mapok (4 / 80%)
Rendszeres látogató lennék (1 / 20%)
TDM mod (0 / 0%)
Onli Rifle (0 / 0%)
Zombi vagy Jump (0 / 0%)
HQ (0 / 0%)
CTF (0 / 0%)
Nem látogatnám (0 / 0%)
SD + valamilyen mod (0 / 0%)
DM (0 / 0%)

Szavazatok száma: 5

Létrehozás időpontja:
2008-08-05 11:35:57

Szavazás lezárva:
2008-08-15 20:38:58


Lezárt szavazások
 
szavazás
Fegyver
Melyik fegyvert favorizálod ?

Kar 98 Egyéb Riflék
Thmoson egyéb amcsi tunk fegyverek
MP 44 Német tunk fegyverek
Orosz Tunk PPSH stb..
Sten
Bern
KP
Csak naddel operálok XD
MG 44 4ever !
Csak orvlövész
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Linkajánló

Linkajánló
www.nftc.hu (Új ablakban nyílik meg)

TUBES

www.magyarorszag.hu (Új ablakban nyílik meg)


www.nato.int (Új ablakban nyílik meg)

www.natochannel.tv (Új ablakban nyílik meg)

www.eda.europa.eu (Új ablakban nyílik meg)

www.honvedelem.hu A Magyar Honvéd magazin hírei (Új ablakban nyílik meg)

Párbeszéd lap

www.homnyp.hu (Új ablakban nyílik meg)

www.klubkht.hu (Új ablakban nyílik meg)

TOVÁBBI LINKEK

 
Jeles napok

Április 24-én, Szent György napja:
a Magyar Rendőrség országos napja.


Május 21-én, Budavár 1849. évi visszafoglalásának évfordulója:
a Magyar Honvédség országos napja

 
Turán Hun Tank

40 M Turán közepes harckocsi
(Turán 40)

1940-ben a Skoda gyár képviselői Magyarországon jártak, és megvételre kínálták a T-21-es harckocsit. A Magyar Honvédség rendelt egy darabot kipróbálásra. A jármű megérkezett, és a csapatpróba után megvételre javasolták a harckocsit. A magyar honvédség megvásárolta a T-21 harckocsi licensát, amit kásőbb átkeresztelt, s a magyaros hangzású Turán nevet kapta. Több módosítást hajtottak végre az alapkonstrukción. Ez a típus elég kiforratlan volt, emiatt a Skoda gyár folyamatosan tájékoztatta a magyarokat a tervek változásáról esetleges bővüléséről.A löveg űrméretét 47-rõl 40 miliméteresre csökkentették,

hogy a Magyar Királyi Honvédségnél rendszeresített töltényekkel lehessen ellátni . A löveg melletti 7,9 mm-es géppuskét 8 miliméteres Gebauerre cserélték amit hazánkban gyártottak, így annak beszerzése sokkal egyszerűbb és kölcségkímélőbb volt mint egy külföldi típus beszerzése.
 

A torony átmérőjét 200 mm-el megnövelték, erre azért volt szügség, hogy a toronyban 3 fő is elférhessen. A toronyba 3 db ülést építettek, hogy némileg fokozzák a kényelmet az amúgysem túl kényelmes járműben. A jármű farpáncélján 5 db ködgyertyát helyeztek el. Szükség esetén ezeket aktiválva hatalmas füstfelhőbe burkolhatta magát, amivel az ellenséges tüzérek dolgát megnehezíthette. Túlerő esetén bizonyult a leghasznosabbnak ezen védelmi rendszere a harckocsinak, mivel páncélzata nem nyujtott kellő védelmet a nehézpáncélosok ellen sőt a közepes harckocsikkal vívott küzdelmek se voltak a legbiztosabb kimenetelünek nevezhetőek. A páncélzatot 13-50 mm-re növelték meg, ami még a könnyűfegyverek és a gyengébb páncélelhárító lövegekkel szemben kellő vádelmet nyujtott, azonban a háború előrehaladtával és a közepes harckocsik megjelenésével világviszonylatban is gyengének nevezhető volt ez a páncélvédettsége.

240 LE-s motorját 260 LE-s re cserálták, ezzel próbálták ellensúlyozni a harckocsi megnövekedett tömegét, ami a módosításokból adódott. 1941-ben elkészült az első magyar gyártású Turán. Ez a Mávag és a Ganz együtműködésével készült el. A harckocsiba egy különleges berendezést szereltek, ez lehetővé tette hogy a harckocsi motorját alacsony hőmérsékleten is el lehessen indítani. Ennek a rövid működési elve a következő: egy kézi forgattyú segítségével a személyzet meghajt egy lendkereket ami 10000 fordulat/min-re gyorsul fel. Ez elindítja a kihült motort. A szerkezet segítségével akár 5 m távolságba is elmozdítható a harckocsi. . S ezután már nagy valószínűséggel indíthatóvá válik a teljesen áthült motor. A torony két oldalán kibúvó nyílásokat helyeztek el, ez megkönnyítette a harckocsi gyors elhagyását.
A harckocsiba 6 db figyelőprizmát szereltek, ami a harcterepen való jobb tájékozódást volt hivatott szolgálni. Mindezek ellenére szemlyzete mindíg a nehéz kezelhetőségről, és a gyakori meghibásodásokról számolt be. Gyakori hiba volt a sebességváltómű meghibásodása. A sebesség váltó 1-3-ig automatikusan felkapcsolt, de 3-asból 4-esbe a vezetőnek kellet felkapcsolnia kézzel. 4-esből 6-osba már szintén automatikus volt a felkapcsolás. Ha kimaradt a 3-asból 4-esbe való felkapcsolás, akkor a váltó visszaugrott 1-esbe. Ez vezetett legtöbbször a sebességváltómű meghibásodásához. Emiatt csak ott volt sikeres ahol a szakképzett szerelő személyzet is rendelkezésre állt. A Turán II-est egy rüvidcsövű 75 mm-es harckocsi ágyuval látták
el. Erre azért volt szükség mert a 40 mm-es löveg már elavultnak számított, és nem vehette fel a versenyt a korszerű lövegekkel. A rövidcsövű 75 mm-es löveg kis kezdősebessége miatt nem felelt meg a követelményeknek, mert nem volt kellőképpen hatékony a szovjet közepes harckocsik ellen. A nehézharckocsikkal való összecsapásokban pedig szinte 100% os valószínűséggel vesztésre volt ítélve gyenge páncéltörő képessége miatt. A harckocsi elöli és hátsó futógörgője fékezhető volt, ez lehetővé tette, hogy domboldalon ne csússzon vissza a harckocsi. A fékezhetőség a manőverezésnél és a fordulásnál is hasznosnak bizonyult. 1944-ig 160 db készült el ebből a típusból. A Turán III-as hoz egy hosszúcsövü 75 mm-es ágyut terveztek, ami már elégségesnek bizonyult volna a hadszíntereken való sikeres részvételhez. Ehhez meg kellet változtatni a torony formáját, mivel a megnövekedett csőhossz hoz nagyobb löveghossz is tartozott ami megkövetelte ezen változtatások véghezvitelét. Két féle mintatorony készült el. A Turán III melső páncélzatát 80 mm-re növelték, ami szintén megnövelte volna a hadszintéren nyujtott teljesítményt s a túlélési esélyei is nagyon nagy mértékben megnőttek ezáltal. A harckocsi soha nem került sorozatgyártásra mert, a Weiss Manfréd gyárat ért bombázások miatt megsemmisültek a gyártósorok. A Turán III -asból egyetlen mintapéldány készült. Ha sikerült volna elindítani a sorozatgyártást akkor nagy sikerrel harcolhatott volna minden fronton s elképzelhető lett volna, hogy az amúgy is hősiesen küzdő harckocsizóink mégtöbb győzelmet érhettek volna el kevesebb saját veszteség mellett.


A Turán III tesztpéldánya a Mávag udvarán

Tömeg:18200 kg
Teljes hosssz.: 5550 mm
Teljes szélesség: 2440 mm
Magasság: 2300 mm
Max.seb.: 47 km/h
Teljesítmény: 260 LE
Gázlóképesség: 0,90 m
Személyzet: 5 Fő 
Páncélzat: 13-50  mm
Árokáthidalóképesség: 2,20 m
Hatótávolság: 165 km
Fegyver/lőszer javadalmazás:
1 db 40 mm űrméretű harckocsi ágyú/ 101 db lőszerrel
2 db mm űrméretű géppuska/ 3000 db lőszerrel
 
Óra
 
Menü
 
Videótár MH
 
Logo
Nagy tesvér
 
Reklámcsík
TUBES

 

www.nftc.hu (Új ablakban nyílik meg)

 

www.magyarorszag.hu (Új ablakban nyílik meg)
 
   
 

 

www.nato.int (Új ablakban nyílik meg)

 

Párbeszéd lap

 

www.bevetes.hu (Új ablakban nyílik meg)

 

www.eda.europa.eu (Új ablakban nyílik meg)
 
   
 

 

 
   
 

 

 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Számláló
Indulás: 2007-07-22
 
SMS hírdetőfal
 
Szövegcsík
MAGYAR HONVÉD
 
A REGIMENT új száma
 
Az ARANYSAS új száma
 

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!